måndag 27 april 2009

Pingviner.

De som känner mig vet att jag i alla tider haft en fascination av pingviner i olika former. Det började redan när jag 2 år gammal fick Putte, en gosedjurspingvin från IKEA. Så jag tycker att det är på sin plats att visa lite pingviner genom tiderna, allt från Putte till skor som J tyckte att jag skulle ha.
Urpingvinen som fortfarande bor i en hörna i min säng, Putte snart 23 år gammal.
(IKEA hade i alla fall kvalité på sina grejer då)

Denna något korpulenta herre är en julklapp från min mor.


Mitt senaste pingvinfynd, hittad på årets konstrunda nere i Skåne. Denna är gjord av keramik.


Pingvinsockar, inte nog med att de är stiliga, de är sköna med!



Så att jag kan vara snyggast på stranden i sommar, ska väl tilläggas att de är en
present från J som gladeligen uppmuntrar mitt pingvineri.

Inga kommentarer: