söndag 26 augusti 2007

Blondin




Har nu varit hos frissan och blivit ännu blondare än innan, frågan är om man blir dummare på kuppen då. Inte så att jag tror att min egen intelligens minskat i och med min nya hårfärg, men hur folk uppfattar mig. Har redan fått höra att jag ser mycket snällare ut som blond.

På fredags kvällen blev det först förfest hemma hos Jenny och efter det begav vi oss ner på stan, efter lite yrande fram och tillbaka kom vi fram till att Ferdinan är ett bra ställe, så Joel ringde och kollade om det kostade något att gå in och fick svaret att det var gratis. Men när vi väl kommer dit får vi höra att det kostar 50 kr per person, självklart påpekar Joel då att han ringt och att han fått svaret att det var gratis, det hjälpte inte utan en rätt snorkig kvinna talar bestämt om för oss att det är ingen där som vill ta ansvar för att ha tagit emot samtalet. Så kontentan av det här är, lita inte på Ferdinans personal.
Det slutar med att vi hamnar på Dubliners, vilket visar sig vara ett utmärkt val, de har strongbow (torr cider) på fat.

Har även konstaterat att jag på mindre än 24 timmar lyckats få i mig fyra chesseburgare, en kycklingburgare, en kebab och ett antal pommes frites. Det är absolut dax att dra ner på skräpmaten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asså, Anne, jag känner ju dig, så inte vet jag om jag skulle välja ordet snäll men definitivt snygg!

Det känns som om det är något överflödigt att kommentera huruvida intelligensen sjunker om man blonderar håret men jag kan i alla fall garantera att folk kommer att behandla dig som om det vore så ;)

Skämt åtsido, ha det gott tjejen, väntar med spänning på spökkortet...

Anne sa...

Ja du borde ju veta hur det är att vara blonderad tjejen, till mitt försvar ska väl sägas att jag tidigare bara försökt dölja min blondhet....