måndag 20 augusti 2007

IFK, Sista dagen på jobbet, Besök från yttre rymden, Nemas och Frunch

Min nya fina klänning




Moa gör Jenny ännu snyggare




Även om jag nu hade tänkt att sköta den här bloggen ordentligt har det gått lite sisådär så här kommer en summering av de senaste dagarna.

I torsdags, min första IFK match. Det var på nya Ullevi och IFK mötte djurgården. Mitt första intryck av Ullevi var "jisses så grönt gräset är", måste väl bero på biologen i mig. IFK började lite halvtaskigt men efter övertag av Herr Larssons halsduk så tyckte Moa och jag att det såg bättre ut. Vädret hade ju varit lite osäkert hela dagen och det blev inte precis säkrare under kvällen. Lite duggregn tyckte vi inte var nått störe problem utan det var bara att hålla en tidning över huvudet, men precis efter djurgårdens mål öppnade himmlens portar sig. Det är bara att konstatera att vädergudarna i Göteborg inte gillade det målet och vi blev såklart blöta in på bara skinnet. Efter lite springade upp och ner lyckades vi i alla fall hamna under tak, IFK gjorde sitt kviteringsmål och jag kände mig väldigt nöjd efter min första match.

Gjorde min sista dag på jobbet i fredags, halleluja!! Så skönt att det är över, blev bara mer och mer irriterad på det stället.

I lördags fick jag besök från yttre rymden, dvs Moa och Jenny kom hem till mig för en pluggdejt, blev dock inte så mycket pluggande för min del då jag roade mig med att laga chokladmousse (som var mycket uppskattad), laga mat och fixa till mig in för kvällen.
Kvällen innebar för oss förfest med torr cider, det är klart den bästa cidern som finns, Daniel kom förbi och följdes sedan med oss vidare till Henriksberg för att se Nemas. De gjorde en riktigt riktigt bra spelning och Jenny (som jag aldrig sett ens i närheten av att dansa förut) stutsade loss riktigt rejält.

Frunch och pluggdejt hos Jenny i söndags, hon gjorde supergoda bröd, Moa gjorde amerikanska pannkakor.....och jag.....ja jag gav samir en massa kärlek.

Det var allt för den här gången, ska försöka förtränga min tentaångerst nu (omtentan är imon).

2 kommentarer:

Hasse sa...

Tja. Lycka till med omtentan. Det kommer gå utmärkt. Men det viktigaste är ju tentafesten... Ha det så hörs vi när det drar ihop sig med nollning.

Anne sa...

Hoppas kan man ju att det gick bra, om inte annat så är det ju en i december med.....*ler* har haft efter tenta mys med Jenny och Moa hemma hos Moa så jag känner mig i alla fall nöjd nu.